Sunday, April 17, 2011

Panahan Cinta Emas bsama Dr Luv

Salam...Sabtu 16 April 11pg yang lalu, saya dan suami berkesempatan menghadirkan diri ke Sedek (Seminar Pendek) Panahan Cinta Emas bersama Dr Luv.  Dengar dari staf PG, talk bln lepas sampai tak cukup2 kerusi, so kali ni sapa nak datang kena register dulu.  Oleh kerana kami memilih utk tidak memasang Astro di rumah,(walau pun tiap2 kali beli kereta dapat free Astro) maka Arifin tak la kenal Dr Luv ni (huhuhu).. at least sy ikut la juga pkembangan semasa kat internet dan akhbar..

So, Dr Azahari a.k.a Dr Luv ni adalah antara penceramah rasmi Public Gold. Bua
t masa ini beliau adalah pemegang rekod jualan tertinggi jongkong emas dlm 'satu resit' iaitu RM 1,894,000.  Wow!! I like.. Menurut beliau, sale ni dapat bila beliau diminta berceramah di kalangan ahli2 koperat... so senang cerita..  'Senang cerita' bukan kerana mereka banyak duit tapi kerana mereka tahu penyusutan nilai duit mereka dlm bank setiap tahun akibat inflasi 4% setahun. Akhirnya mereka menyimpan kekayaan dlm bentuk emas supaya terjamin nilainya.  (remember emas 0% inflasi sejak 1400 thn yang lalu)



Pastu beliau share a very inspiring story about Tn Hj 'Tutt' (bkn nama sebenar) di Shah Alam. Tn Hj ni anak-anak dah besar2 dan ada yang dah kahwin pun... Beliau telah memperuntukkan RM200,000 bagi tujuan pelajaran cucu-cucunya kelak. Tapi selepas tengok potensi wang kertas berbanding emas, beliau telah mengambil keputusan untuk menyimpan RM200,000 tersebut dalam bentuk jongkong emas (kalo ikut trend kenaikan harga emas skrg, dlm 10 thn lagi RM 200,000 akan bernilai RM 400,000 !!)



Dr Luv juga telah berkongsi potensi emas ini dengan ahli keluarganya, ada yang keluarkan dari ASB tukar pada emas malah isteri dan ibunya juga telah menukarkan barang-barang kemas perhiasan kepada jongkong emas & dinar...

And last but not least...   BERITA BAIKK!!!

Berdasarkan statistik 10 tahun terakhir, biaya haji dalam Dinar ternyata terus menerus mengalami penurunan. Tahun 2000, biaya haji sekitar 70 Dinar dan tahun ini sekitar 12 Dinar sahaja atau mengalami penurunan rata-rata 12% setahun.
Maknanya, sekiranya anda menyimpan 10 Dinar sahaja  dari sekarang (RM 684 x 10 = RM6840 ), anda akan dapat pergi Haji pada thn 2015 (kalau harga time tu RM11K, sekarang RM9980) !! Hmm 4thn lagi je tu... Best ! Best ! Best!



Kepada rakan2, jangan ketinggalan..anda cubalah miliki sekurang-kurangnya 1 atau 2 Dinar sebulan.... percayalah ianya sangat-sangat berbaloi....

Kalau 2 bulan tak mampu nak beli walau 1 Dinar, maknanya anda berada dalam keadaan yang sangat memerlukan side income selain dari gaji sekarang... Anda berdoalah dgn Allah swt supaya dia tunjukkan bisnes terbaik untuk anda...


For those yang berminat nak dengar peluang business yg sy buat, you can call me:


BOOK YOUR APPOINTMENT TODAY!!


AZLIN  017-7778504


Salam Mesra...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...