Monday, April 18, 2011

Perkongsian Majlis Ilmu : Al-Qu'ud

Petang td, selepas tamat 'discussion' dengan salah seorang biz partner, maghrib telah pun menghadirkan diri.  Sepatutnya sy harus berada di sana pkl 6.30ptg untuk berbuka puasa bersama sebahagian sahabat2 sebelum dilanjutkan dengan solat Maghrib dan Isyak berjamaah.. Sy cepat2 mengurus diri dan keluar kembali hmpir jam 8mlm.. (kesiannya baby... mlm ni umi tak sempat nak peluk2 sebelum pergi)..

Alhmdulillah, dapat parking bebetul depan pejabat IKRAM.. Dipendekkan cerita, kuliah hari ini bertajuk Al-Qu'ud ( to stop working for spreading Dakwah Islamiah and nuturing and developing Muslim) @  Menghenti & Melambatkan Amal Dakwah dan Jihad di Jalan Allah.. oleh Ust Suhaimi Jairi..



Banyak isi2 kandungan ceramah mengetuk hati saya dan saya muhasabah kembali apakah cukup peranan saya sebagai khalifah di muka bumi ini... Apakah dapat 'A' atau 'B' atau..... markah sy bila berhadapan dgn soalan2 dr Allah SWT mengenai tanggung jawap itu... Takpe, itu nanti ada masa sy share..

Ada satu riwayat yg Ustaz baca tadi yg betul-betul MELLLEKATT dlm hati saya... 

Suatu hari Hasan Al-Bashri melihat seorang pemuda yang bermain-main dengan batu kecil sambil berdoa :   "Ya Allah, nikahkan aku dengan bidadari".
Maka Hasan berkata : "Kamu adalah pelamar yang paling buruk kerana melamar bidadari dengan modal mainan berupa batu kecil!"
Sy duk reletekan dengan keadaan semasa and of course ngan biz sy... Senang bg contoh diri sendiri lah... Adakah cukup usaha dan effort saya selama 3 1/2 bulan di Tahun 2011 ni utk capai impian2 yang saya dah gariskan untuk tahun ni?

Antara impian saya :

1) Income thn 2011 RM 1 mill dari 3 biz saya.



2)  Melahirkan sekurang-kurangnya 6 biz partners berpangkat Crown dgn pendapatan mereka 20K-30K /month (CDM junior ok la - banyak tu..)



3)  Family car  BMW X5/6 @ Vellfire - ulangthn kawin ke 12 + birthday hubby



Lawanya kat dlm Vellfire nih..


4) Membawa sekurang-kurangnya 40 org biz partners bershopping Raya ke Batam dan  seterusnya 30 org ke Venice, ITALY  -  ALL FREE!! .. ooh..I loikee  ... Sapa nak angkat tangan!!!!

Maaf, tak jumpa cari image yang lebih solehah...

Ya Allah, rindunya nak jadi tetamu Mu...


Venice, Italy
 Hong Kong pun belum pergi, dah tiba fight ke Batam dan Umrah / Italy pula.  MasyaAllah, nikmatnya... Syukur Ya Allah.. Ini merupakan trip PERCUMA keluar negara yang ke.... 17 @ 18 sepanjang 7thn ++ sy berkecimpung dalam biz ini..  Kawan2 seangkatan tentu ingat betapa jakun dan nervousnya saya masa nak pergi 1st trip iaitu ke Perth thn 2005 dulu..hik3x... 2minggu sebelum pergi, kelam kelibut cari persiapan... heheh pas dah 3-4 kali pergi... 2-3 hari sebelum pergi baru sibuk, 7kali ke atas, ptg nak bertolak KLIA, pagi-tgh baru terkial2 keluarkan beg... Ala-ala dah biasa la konon..hohoho...


5) Saya nak buka/JV pusat tahfiz @ Pusat pengajian Wanita utk penduduk setempat....




6) Nak beli / tambah tanah dan juga kebun kelapa sawit... nak hadiahkan utk hubby ... ( agaknya dia ni baik dan sopan santun kan ...abis semua menda aku nak bagi kat dia... wallawehhh  )


7) Menambah Simpanan Emas...  1-2 kg ok lah tu - Ya Allah, mudahkan lah untuk ku mencapainya...


 dlll..... eii..banyaknya impian... Mudahkan lah Ya Allah untukku mendapatkannya.... I'm a Money Magnet, I'm a Multi Millionaires, Money Comes to me Easily, Lucrative Opportunities Always Come My Way, I Earn a Massive Passive Income & I'm Financially Free !!!

So Norazlin... It's now and it's now or never!! InsyaAllah, sy komited dengan apa yang saya inginkan... dan saya akan berusaha untuk mendapatkannya....


And I'm officially Invite all of you friends out there to join me to fly towards your dreams


Feel free to call / sms me for further info :

017-7778504

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...