Friday, October 5, 2012

Keistimewaan dan Khasiat Garam Buluh


Garam Buluh (Bamboo Salt) Premier Cooking Salt Powder & Premier Drink
 
 
 
 
 
Khasiat Semulajadi Kehidupan Masa Kini
 
Kaya dengan bahan-bahan mineral dan elemen mikro seperti magnesium, kalsium dan kalium, menyeimbangkan nilai pH badan dan membantu menyingkirkan bahan buangan badan.
Khasiat Garam Buluh
 
  Garam Buluh (untuk yang mempunyai masalah sembelit, gemar makanan   yang masam, pedas dan bersifat asid seperti daging)
  • Garam buluh kaya dengan bahan mineral, bersifat alkali dan membantu   mencegah pengoksidaan badan yang mengakibatkan penuaan.-salah satu punca kegemukan adalah badan yang bersifat asid
  • Pengambilan garam buluh boleh membantu anda menyeimbangkan pH badan supaya berada dalam julat pH badan yang sihat, iaitu 7.35 – 7.45 (sifat alkali lemah)

Cara Penurunan Berat Badan

  1. Tiap-tiap pagi dan sebelum tidur, dibancuh dengan ~300 ml dan minum.
  2. Kemudian minum 3 gelas air lagi.
Ini dapat menjaga kesihatan usus, membantu penyerapan nutrien dan mencantikkan kulit!


 Kegunaan Garam Buluh KAEAM  

Garam Buluh KAEAM keluaran Hai O Marketing Sdn Bhd adalah merupakan Garam Buluh No.1 Dunia. Lesen pengedaran seluruh dunia oleh HMSB ini membolehkan ejen-ejen memasarkan dan membekalkan secara global.
Berikut adalah kebaikan Garam Buluh KAEAM:
  • Mengawal pH badan , boleh meneutralkan toksin berasid tinggi dengan cepat seperti asid urik , gula dalam darah , kolestrol dan lain² .
  • Membaiki masalah sistem penghadaman seperti : gastrik , ulser perut , masalah usus , buasir , sembelit dan lain² .
  • Bagi pesakit jantung , buah pinggang , darah tinggi di nasihatkan menggunakan garam ini berbanding garam biasa .
  • Mempunyai kesan detoksifikasi , pembunuh kuman , anti keradangan dan meneutralkan logam berat , dengan itu ia amat berkesan untuk keradangan paru² , hati , buah pinggang , sendi² , mulut dan perut serta lain² .
  • Melegakan masalah alahan , pigmentasi dan lain² masalah kulit . Ia juga boleh menghindarkan masalah badan berbau , kulat di kaki (Hongkong foot) .
  • Melambatkan proses penuaan , nyanyuk , serta mengurangkan penyakit Parkinson atau senile dementia .
  • Mencegah penyakit kronik seperti penyakit jantung , darah tinggi , buah pinggang , kencing manis , kanser dan lain² masalah kesihatan .
 
Latar Belakang Garam Buluh KAEAM 

Garam Buluh KAEAM Korea berasal dari penawar tradisi masyarakat Korea semenjak 1,300  tahun dahulu . Garam Buluh KAEAM menjadi cara utama untuk mengekalkan kesihatan di kalangan penduduk Korea .

Di ambil dari pantai barat semenanjung Korea ini dikeringkan dan kemudian diisi kedalam buluh yang berusia lebih dari 3 tahun dan ditutup dengan tanah liat merah yang terdapat di lembah pendalaman Korea yang tidak tercemar.

Garam tersebut kemudiannya dibakar dengan menggunakan kayu pokok pain. Proses pembakaran garam dengan menggunakan suhu 900 - 1500 darjah Celcius bertujuan untuk menghapuskan logam berat dan toksin dari garam laut . Pada masa yang sama garam tersebut akan menerima mineral dari batang buluh dan tanah liat merah . Garam Buluh yang dibekalkan ini adalah telah di proses berulang kali atau dipanggil " 6-Burned Bamboo Salt "

Garam Buluh KAEAM Korea mengandungi garam mineral bersifat alkali yang mengandungi zat-zat galian yang diperlukan oleh tubuh manusia . Nilai pH adalah pada paras pH 10 atau lebih .

Lebih daripada 90 jenis nutrien berlainan diperlukan untuk mengekalkan kesihatan manusia dan satu²nya makanan yang mengandungi 70 - 80 jenis garam galian dan unsur² yang diperlukan oleh tubuh badan manusia ialah Garam Buluh KAEAM. Dengan kesan² peneutralan toksin, penyelarasan, keseimbangan dan anti-pengoksidaan . Tenaga organik aktif Garam Buluh KAEAM merupakan produk terbaik untuk mengekalkan kesihatan seisi keluarga anda .

Garam Buluh KAEAM yang telah dipanaskan berkali-kali merupakan makanan alkali kuat yang sesuai untuk tubuh badan manusia .

Zat galian yang terkandung didalam Garam Buluh KAEAM penting untuk meningkatkan dan melindungi sistem rangka , sistem otot , organ² dalaman, sistem peredaran darah dan sistem saraf didalam tubuh badan .

Maklumat Garam Mineral ini telah disahkan oleh Makmal Midwest Lab berpusat di Nebraska U.S. Sila rujuk laporan makmal di bawah:
 Nilai perubatan garam kepada orang biasa hanya merupakan sejenis makanan paling biasa sekali tetapi kepada pakar² perubatan ia merupakan sejenis makanan yang bernilai tinggi . Tabib Cina yang masyhur iaitu Li Shi Zen telah mengatakan dalam kitab termasyhurnya " Ben Cao Gang Mu " bahawa " Garam kasar berasa manis dan masin dan ia mempunyai kesan² penyejukan serta tidak toksik , digunakan untuk melegakan kepanasan sistem pencernaan , kekurangan nafas dan ketegangan dada " Ia juga mengatakan bahawa garam dapat meneutralkan toksin² , melegakan kepanasan , kesakitan dan kegatalan . Tabib Li telah mencadangkan supaya penggunaan garam selepas ianya di panggang .

Dr. Chang Jia Lui , Chung Hwa Natural Medication , Pengarang buku : kebenaran tidak jatuh sakit . " Badan berasid dan kandungan toksin tinggi adalah punca segala penyakit "
Dr. Choda Hikarimae . " Radikal Bebas adalah punca utama penyakit zaman moden termasuk proses penuaan dan kanser ".
Dr. Linus Pauling ( Pakar Nutrisi & Pemenang Hadiah Nobel 2 Kali ) " J
ika kita menyiasat asal-usul semua penyakit dan simtom , mereka disebabkan oleh kekurangan garam galian . Kekurangan garam galian akan menyebabkan kehilangan fungsi vitamin² "

Dr. Joel Wallach " Penyerapan garam galian harian yang tidak mencukupi bermakna pengurangan hayat selama beberapa jam atau pun beberapa hari ."
 
Garam Sunnah Nabi Muhammad S.A.W 

Dari Abdullah Bin Umar
” Sesungguhnya ALLAH menurunkan empat perkara berkat ( mempunyai kebaikan) dari langit (menerusi hujan) ke bumi iaitu beis, api, air dan garam”
Hadis Riwayat Al-Baghawiy dalam tafsirnya
Dari Anas Bin Malik,
Nabi bersabda ” Penghulu segala lauk pauk kamu ialah garam .
Hadis riwayat Ibnu Majah
” Tiadalah akan baik makanan itu melainkan dengan garam ”
Hadis riwayat Al – Bazzar.


Garam Sunnah dan Pengamalannya.

Ambil secubit garam sunnah mengikut panduan yang diberikan . Guna ibu jari dan jari teliunjuk, diikuti jari manis , jari kelingking dan jari telunjuk semula untuk mengambil secubit garam ( 4 X ). Kalau boleh jangan campur dengan orang lain . Kalau anda mencubit garam itu dari bekasnya . Ia khas untuk anda sahaja . Berkaitan dengan sistem penghadaman dan energy anda. Kalau perlu asingkan dari bekasnya. Amal sebelum dan selepas makan dapat hindari 330 jenis penyakit paling kurang , kusta , gila, sakit gigi, keracunan, sakit kepala ,melancarkan sistem penghadaman secara semulajadi dan selebihnya hanya ALLAH S.W.T yang mengetahui ( cara perubatan Rasulullah SA.W ).


Cara lain – Ambil satu sudu kecil teh garam sunnah cairkan dan minum dalam keadaan perut kosong . Kemudian minum air mineral sebanyak banyaknya 2 hingga 3 liter padu air sepanjang hari.

 

KELEBIHAN GARAM

AMALAN RASULULLAH S.A.W MEMAKAN SECUBIT GARAM SEBELUM DAN SELEPAS MAKAN KINI DIBUKTIKAN OLEH SAINS BAHAWA TABIAT INI MENAMBAHKAN KEBERKESANAN PERUT UNTUK MENGHADAM MAKANAN DAN MENGHINDARKAN PERUT DARI MENYERAP RACUN.


Ternyata berkesan menghilangkan pelbagai penyakit.

Garam Buluh sebagai minuman Kesihatan

Tubuh manusia memerlukan garam termasuk elemen-elemen kelumit. Meminum larutan garam dari hablur garam buluh dapat merangsang sistem pencernaan dan metabolisma. Larutan ini juga dipercayai :

  • Menyumbang tenaga semulajadi yang tersimpan dalam struktur hablur garam dan tubuh dapat menggunakannya selama 24 jam.
  • Membantu memperseimbang kealkalian / keasidan dalam tubuh dan meneutralkan tekanan darah.
  • Membantu melarutkan dan menyah mendapan yang boleh mengakibatkan pembentukan "batu" dan pelbagai jenis rheumatisme seperti arthritis, batu hempedu dan batu karang.
  • Membantu meredakan rasa ketagihan. Ketagihan gula dan alkohol hilang sebaik sahaja pengambilan awal larutan tepu garam buluh.

Profesor Peter Ferreira, seorang pakar biofizik berbangsa German telah menjalankan beberapa jenis ujian-ujian klinikal ke atas pesakit-pesakit yang mengambil larutan tepu Garam pada setiap hari dan Melaporkan keputusan berikut:

a) Pesakit-pesakit mengalami kehilangan Logam-logam berat dari tubuh seperti Plumbum, Merkuri(Raksa) dan Arsenik
b) Pengungkaian enapan-enapan Kalsium
c) Proses detoksifikasi perlahan tetapi berkesan
d) Memperseimbang pH darah.

RENDAMAN KAKI TERAPI GARAM BULUH


Rendaman kaki sangat sesuai digunakan semasa sedang berehat sambil menonton TV dan membaca. Ia sangat berkesan untuk melegakan keletihan dan kelenguhan. Kekerapan menggunakannya dapat mengembalikan kesegaran anda.

  • Melancarkan peredaran darah seluruh badan.
  • Membantu membuang toksin dari badan dan dapat mengelakkan virus.
  • Melegakan kesakitan otot, lenguh-lenguh, sakit-sakit sendi, sengal-sengal dan kekejangan otot kaki.
  • Mengurangkan kesakitan dan keletihan kaki setelah seharian berdiri dan berjalan.
  • Membantu merawat tumit kaki yang merekah.
  • Mengurangkan pening, migrain, angin, lemak
  • Menghilangkan gatal-gatal, kaki berair (kulat air), kaki pecah, kaki berbau
  • Melancarkan perjalanan darah, mengurangkan toksid, lemak/kolestrol di samping mengaktifkan perjalanan darah.
  • Mengurangkan kesakitan dari sakit gout

4 comments:

  1. Berapakah harga garam buluh ini ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harganya hanya RM128 sekotak (ada 40 sachet)..jom jadi fren fb saya, nanti sy bagi banyak free info

      Delete
  2. Replies
    1. Boleh.... jom jadi fren fb saya, nanti sy bagi banyak free info

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...