Sunday, August 14, 2011



Pn Rahimah, Raub, Pahang

Pertemuan mata bertentang mata dan kesempatan utk interview beliau sangat sy syukuri... Wanita bersemangat waja ini merupakan bekas pesakit kanser servik (pangkal rahim) dan pernah menjalani kimoterapi 5kali, laser luar 27kali dan laser dalam 3kali (bg laser dalam ni beliau diminta utk sain surat risiko kematian).  Kesan dari rawatan dan badan beliau yg semakin lemah itu pelbagai penyakit timbul seperti sakit pinggang, berat badan yang sangat berlebihan, sakit lutut, kencing berdarah dan sering kesedihan.

Katanya lagi kalau berjalan persis org baru melahirkan, sentiasa pegang perut kerana sakit. Kalau buat kerja rumah pula kena buat satu dan berehat sebelum buat yang seterusnya, kalau menyapu sampah kena berenti beberapa kali baru siap. Bila diperkenalkan krim Bio Ever oleh rakannya, beliau menyapu di beberapa tempat untuk menjaga hati rakannya.

Selepas setengah jam beliau rasa sangat pelik kerana sakit di bahagian perutnya telah lega.  Dalam masa sebulan pula perutnya yang besar dan mengeleber telah mengecut dan kini beliau telah boleh berbaju kurung.  Kini beliau boleh memandu sendiri dan terasa lebih aktif malah boleh menaiki dan turun 30 mata anak tangga, perkara yang sangat mustahil baginya sejak beberapa tahun yang lalu..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...