Wednesday, July 27, 2011

Bersara Dalam Kemiskinan - Berita Minggu 1 Mei 2011

Keratan akhbar dari Berita Minggu 1 Mei, 2011. Kerana tidak mempunyai simpanan, ramai warga tua hidup merempat. Ini juga mungkin terjadi kepada kita. Apatah sekarang dengan kos kehidupan yang naik mendadak, amat susah untuk seseorang yang berpendapatan sederhana dan rendah untuk menyimpan. 

Apakah usaha kita untuk mengelak diri kita daripada tergolong dalam golongan yang hidup merempat ketika kita sudah memasuki usia emas nanti? Sekiranya kita berusaha dari sekrangan untuk mengumpul aset yang dapat memberi pulangan setelah kita bersara, ini mungkin tidak akan terjadi. 

Tetapi untuk mengumpul aset juga, kita perlukan wang. Apa salahnya kita kaji setiap peluang yang ada untuk menambah pendapatan.




Kata Hikmat Prof. Dr. Hamka:

"Peluang yang besar itu datang secara tiba-tiba....... datang tidak menentu
 masa...... datang disaat kita kesempitan atau kesusahanNilailah peluang itu dengan secara bijaksanaRebutlah peluang yang besar itu, kerana peluang yang besar itu boleh berlalu dengan tiba-tiba. Jangan jadikan Seribu Alasanuntuk tidak merebut peluang yang besar itu!”
 
 
Kini, dengan MODAL yang sangat rendah, anda boleh memulakan biz... Pulangan modal 7-30 hari dan yg paling best boleh fight ke UMRAH 5* dgn TH Travel berharga RM6999..PERCUMA sahaja... Rasa macam tak percaya?? Telah 3 kali sy & suami dapat ke UMRAH dengan cara yang sama...
 
Feel free to contact me @ 017-7778504
 
 and I will tell you just how easy it is...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...