Wednesday, June 29, 2011

INSPIRED STORY - CDM HASMIDAR

Salam.. one more inspiring story untuk rakan2 semua juga saya sendiri.  Kisah ni dari majalah Futuristk... Untuk jadikan ia sesuai utk bacaan umum, ada beberapa para sy delete....

Di Paris

Alhamdulillah, setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan kepada Allah s.w.t dengan limpah dan kurniaNya diberi kesihatan yang sangat baik dan diberi hayat hingga ke saat ini untuk merasai nikmat dan rezeki yang diberikan melalui landasan yang sangat tepat. Perjalanan beribu batu bermula dengan langkah pertama apabila tertawan dengan produk syarikat dan terus mengorak langkah menjadi usahawan.

Perniagaan saya bermula di utara tanah air iaitu Alor Star. Sebelum ini, saya adalah seorang suri rumah sepenuh masa yang pernah berkhidmat dalam bidang perbankan selama 7 tahun. Bosan dengan “makan gaji”, saya mengambil keputusan untuk melepaskan jawatan tersebut sambil mencari kerjaya yang sesuai dengan jiwa dan masa. Sekalung penghargaan dan terima kasih buat suami tercinta Syed Mohd Redzo yang begitu kuat memberi dorongan dan pengertian terhadap kejayaan saya. Dan kepada permata hati kami Syed Muhammad Hadif yang keletahnya sentiasa memberi inspirasi kepada saya.
Umrah Percuma kali ke 2

Bermain salji di Switzerland

Di Sydney Harbour menaiki Captain Cook Cruise

Syukur Alhamdulillah bersama syarikat, apa yang saya impikan menjadi kenyataan. Mempunyai kereta idaman, rumah impian, wang simpanan, peluang melancong, kebebasan masa dan kewangan. Semua ini adalah berkat usaha dan doa yang berterusan daripada keluarga, mentor serta teman-teman seperjuangan.

Saya bukanlah yang terbaik untuk dijadikan teladan dalam kejayaan membina perniagaan ini, saya masih belajar dan memerlukan bimbingan. Bagi mencapai kejayaan sebagai CDM, ilmu adalah nadi yang penting. Dengan ilmu, kita dapat mempraktikkan dengan betul apa yang dipelajari tanpa rasa jemu atau berputus asa. Ikatan dengan penuh kasih sayang dan tanggungjawab terhadap rakan kongsi amat diperlukan. Ini termasuk berkorban apa saja demi kemajuan rakan kongsi kerana kita tidak mungkin berjaya tanpa mereka.


Saya merasakan perjuangan kita ini bukan sahaja merupakan saluran menambahkan pendapatan malah saluran untuk menjalin silaturrahim, mengenal erti nilai diri, memahami warna-warna kehidupan dan pelbagai perkara positif. Akhir kata, kepada rakan kongsi yang disayangi dan para usahawan yang dihormati, kita adalah apa yang kita fikirkan. Sentiasa berdoa dan letakkan matlamat dan impian di hadapan, muhasabah diri, sentiasa berfikiran positif, jujur, ikhlas dan berusaha dengan istiqamah. Saya yakin kejayaan pasti akan tiba.

Wow!! Bestnya suri rumah drive kereta nih... Hmmm..kereta ni pun ada dlm wishlist saya


Ingin menjadi Protegee saya? Just gimme a call @ sms
017-7778504
Group kami menawarkan Modal paling rendah ( 7 kali ganda lebih kecil dari lain-lain group), Modal patah balik dlm masa 7-30hari, Dana tersedia, Strategi berkesan & Mentor berpengalaman. Anda pasti dapat apa yang anda impikan...

Cepat- kerana sekarang sedang berlangsungnya fight untuk ke UMRAH @ Belgium, Holland & Paris

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...