Sunday, May 29, 2011

Impikan sesuatu? Jom try ikut cara saya...

Salam...

First of all, nak buat pencerahan...ini bukan cara sy sebenarnya..hehe.. ini adalah law of attraction... sy pun ikut2 juga.. Maknanya jika kita nak kan sesuatu, kita bulatkan tekad dan bekerja ke arah itu... sentiasa berada dlm ingatan la.. gitu..

Contohnya, masa ke Istana Versailles di Paris hujung tahun 2008 yang lalu, sy mmg la sgt mengagumi rekabentuk dan hiasan dalaman istana yg pernah didiami Napoleon Bonaparte.  Sampai tegang otot sebab asyik mendongak tengok lukisan dan cornice yg sangat cantik dan berwarna keemasan itu.. (sampai sy terpisah beberapa kali dgn Arifin - ghalit sungguh time tu)



Cam terlebih2 lak cantiknya kan.... saya mmg berkenan sangat kat cornice istana ni..haduiii..tak tahan... So masa kat dlm bas, sy bagitau kat suami saya nak buat sebijik cornice mcm tu kat rumah baru nanti... (Seperti biasa - dia pejam mata dan buat-buat angguk2).  Sejak tu, saya sentiasa buat gambaran macam mana rumah sy tu nanti.

Beberapa kontraktor cornice yg kami hubungi, kata tak de stok la, mahal sangat la... akhirnya jumpa la satu kontraktor yg rasanya bole diharap untuk pasang.. Dia pelik knp nak jugak design tu dan warnanya juga... So sy kata sb sy mmg dah berkenan sejak tgk di Paris.

Ta daaa... Akhirnya,  dapatlah juga - ada lah sikit2 sama kan ngan cornice kat gambar no 1 atas skali tu... oleh kerana yg ada kat catalog tu takde yang sebesar di istana Paris tu, kenalah buat 2 lapis... Harga? Hehe...ketar tangan nak tulis...:):)


Semasa thn 1 di universiti, sy ternampak satu quot di 'kitab' pelajar engineering (MS @ Malaysian Standard) kepunyaan rakan saya (kini Ir Irfan) iaitu ' Jangan meminjam kesenangan hari esok untuk hari ini' lalu sy bertanya maksudnya. 

Dia kata, 'Sepatutnya sekaranglah masa untuk kita bersusah payah berusaha untuk kesenangan masa hadapan, so jangan la buat perkara yg sepatutnya kita buat di masa depan pada masa ini'.  Sy tak paham la Ep... cuba elaborate skit..  ' Ye la, patutnya tgk tv, bersenang lenang, rilek2, bercintan cintun tu aktiviti masa hadapan bila kita dah berjaya nt bukan aktiviti zaman kita tgh belajar ni'...

Ooooo... baru saya paham... ok, tqvm Ep, walaupun kami dah tak jumpa selepas grad, quot ni tetap saya ingat, terutamanya bila saya rasa malas2...;):)



So friends out there, life is simple, live your dream wear your passion, open your mind and arms to new things.. U be the same, u stay the same...

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...